torsdag 12. desember 2013

Førjulskos…?

Det er ingen måneder i året som er like koselige,
trivielle, nostalgiske og travle som desember.
Jeg har på ingen måte alt på stell.
Huset er knapt pyntet, ei heller vasket.
Klesvasken overgår snart Burj Khalifa i høyde.
Vi har bakt kun en sort…pepperkaker.
Julekortene er iallefall bestilt, levert ut….
og bestilt igjen da noen (les: meg), 
alltid klarer å bestille for lite.




For å koble litt av, ikke tenke på alt en burde gjøre og rett og slett nyte en stille stund slo jeg meg ned på en av de nye stolene våre,
Men først fikk jeg for meg at dette kunne tas noen bilder av.
Jeg rakk å ta 5-6 bilder før mini var på plass, først på stolen 
så oppå bordet, for å ta kaffikoppen og det andre hun kunne finne.
Så jeg heiv nedpå kaffien, knakk en liten bit av sjokoladen i farten,
og det var det…

Kjenner at jeg tar det ganske med ro tross alt.
Tror jeg dropper både det ene og det andre i år.
Juletre tror jeg ikke vi kjøper, og noen særlig flere kakesorter 
utenom kakemenn tror jeg heller ikke det blir.
Julevask blir en vanlig husvask, så tar vi med oss gaver, 
pikk og pakk og reiser hjem til mine foreldre for julen.

Gleder meg!

There is no other month in the year that is more cosy, traditional and busy than December.
Decorating the house for christmas is barely started.
The pile of laundry is soon higher than Burj Khalifa,
but the Christmas cards is at least ordered, and handed out…
and ordered again, since somebody (me) always manage to order  a smaller amount than needed.

I was taking a brake, and some Me-time one my new chair Masters from Kartell.
I found out that I wanted to take a few pictures.
I managed to shoot 5-6 pictures before mini was on the table reaching for my coffee.
And that was it…
No more Me-time.
At least not before the kids was sleeping.
Now they are and I'm in the sofa in front of my Mac and the TV
And the pile of laundry….well it is not going somewhere… ;)

3 kommentarer:

  1. Haha, kjenner meg veldig igjen her!
    Fine bilder du fikk tatt da før det ble "kaos".
    Lenge siden jeg har sett deg nå, håper å ses snart igjen etter jul <3
    god klem!

    SvarSlett
  2. Hihi herlig å lese:)nyt dagene du!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. jeg lo når jeg leste det her, så herlig!

    Og du for noen fine stoler! Jeg vurderer de selv som utemøbler :)
    Takk for koselig hilsen inne hos meg - vi to sees i 2014! GARANTERT! Trenger min søte Eline dose - du er god!

    klem

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails