søndag 1. april 2012

Utfording og vinner.

Ny utfordring hos NIB denne måneden er Colour Addict.
Jeg er nok ikke den største tilhengeren av disse utfordringene,
selv om det ofte kan være kjekt å delta.
Synes mye er likt, mye er for "perfekt", ofte er det de samme bloggene og stilene som går igjen.
En skal også kunne være en ganske så habil fotograf
for å komme med blant noe som helst.
Jeg har også nevnt at jeg ikke er typen som løper rundt og sanker inn møbler, grener, servise og bøker for å komponere det perfekte bildet til utfordringene.


Og likevel er jeg med....
Kall meg hyklerisk, kall meg dobbeltmoralsk, kall meg dårlig taper, kall meg hva du vil.
Jeg deltar i de utfordringene som passer meg.
De jeg ikke trenger gjøre så mye for å bidra.
De gangene jeg gjerne har et bilde liggende fra før.
De gangene det eneste jeg trenger å gjøre,
er å flytte en stol et par meter og legge en pute oppi.
De gangene jeg allerede har et innlegg som passer i utfordringen.
Latskapen lenge leve...eller travle hverdager.
Fritt valg av grunn. :)


Det jeg synes er morsomt  med disse utfordringene er å se alle bidragene.
Så får jeg mye inspirasjon når jeg kikker på de bildene som tiltaler meg,
og da er det ikke gitt at det er de bidragene som kommer på topp ti eller i galleriet.
Jeg oppdager også nye blogger jeg liker, og det er et stort pluss.
Utfordringen denne gangen kan jeg likevel ikke la være å være med på.
Farger er en så stor del av bloggen og jeg føler at om det er en utfordring jeg bør være med på, så er det denne.
Jeg gjør likevel ikke så mye ut av det for å bli med.
Tar et bilde jeg allerede har postet fra kjelleren og det nye stuebordet.
Enkelt og lettvint.
Slik jeg liker det.

Når det er sagt så skal jeg også trekke vinneren av Sylvanian familien.
Random.org trakk 16 som lykketallet.


Vinneren ble da: Susanne /Hus på Rophus.
Gratulerer!

Ha en finfin søndag ,
med eller uten vinnerlykke og deltakelse i utfordringer! :)

27 kommentarer:

  1. Herlig at du er så ærlig!
    Flotte bilder og farger!

    Ha en fortsatt fin kveld og påske!

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder!!
    Og så kjekt at jeg vant :-)

    Ha en flott søndagskveld :-)
    Klem

    SvarSlett
  3. Kan forstå deg godt. Jeg synes man skal bruke
    det man har og som du sier, ikke kjøpe inn ting til
    utfordringen så det skal passe. Viktig å være seg selv
    og vise frem hvordan man er og har det. Synes denne utfordringen
    passet deg veldig bra - nydelige bilder og liker alle de fine
    fargeklattene så smetter fram her og der :) Lekkert!!

    Ønsker deg en finfin kveld og en god påske!

    Stor klem fra Ida
    :)

    SvarSlett
  4. Herlig bidrag og herlige farger!
    Lykke til skjønne du!

    SvarSlett
  5. Elsker det fargeglade hjemmet ditt!

    SvarSlett
  6. Som om jeg hadde skrevet det selv :) Utrolig bra!! ;) Farver er en stor ting for meg også- så kanskje jeg skal hive meg på jeg også :O) GOD PÅSKE "NABOBLOGGER"!!

    SvarSlett
  7. Det er godt å se at vi er flere som deler disse tankene!

    Jeg får ofte følelsen at det er stilleben som stikker av med de gjeveste prisene; ting som vanligvis ikke er akkurat slik, men som settes sammen for anledningen og knipses nært av en kyndig fotograf. Jeg setter mer pris på helheten, det store bildet, og det å kunne se personligheten til mennesket som har det slikt i eget hjem. DET gir meg inspirasjon!

    Når det er sagt så synes jeg du har et herlig bidrag! Lykke til - uansett hvordan det måtte gå :)

    SvarSlett
  8. Hei:) så fine tanker du deler:) jeg er nok litt i din "kategori", deltar på de utfordringene jeg synes passer, og gjør ikke kjempemasse ut av det!
    Fint bidrag du deltar med, det siste bildet er fantastisk!!:)

    SvarSlett
  9. Hurra, enig med deg!
    Synes det er alt for mye likt, og ganske uinspirerende. Tenker også som deg ang utfordringene. Men er med innimellom. Greit om man har bilder som klaffer. Men orker heller ikke ordne til og hente inn div.
    Farger er noe du har ja! jeg derimot har ikke så mye, men trives med det. Merker det sniker seg inn mer farger på vår- og sommerparten. God påske til deg!!! (igjen, om jeg ikke sa det i sted).

    SvarSlett
  10. Hei hei :) herlig bidrag, og herlige du ;) ønsker deg en fin fin påske. Her er vi kommet oss nordover og vasser i snø, så lengter litt tilbake til asfalten :) klem klem

    SvarSlett
  11. Hehe! Du,jeg synes det du viser på bloggen alltid ser "komponert" og flott ut, jeg! Men kanskje du ikke "komponerer", men bare er sånn helt av deg selv? Dersom det er mulig å lære eller bli smitta, eksponeres jeg gjerne! Eller kanskje det er sånn at jeg liker det som ikke er "komponert"? for jeg liker i alle fall det du viser :)

    Dersom NIB kommer med utfordringen: vis meg ditt usammenhengende, kaotiske og lite gjennomførte hjem, så skal jeg være med! Men inntil det skjer, (og akkurat at det skal skje er vel like sansynlig som å vinne i Lotto for en som ikke spiller) har jeg ikke noe der å gjøre - eh.. og så må jeg kanskje børste støv av bloggen aller først!

    Håper påskeharen hopper forbi hos deg med et digert, fargerikt påskeegg som ikke er til barna ;)
    Solskinn!

    SvarSlett
  12. ÅÅååååå vilken härlig färgklick i bilderna,


    Kram josse

    SvarSlett
  13. Ja er så enig, jeg er med innimellom og da med bilder som er "ekte".

    Ha en herlig dag!!!

    SvarSlett
  14. Jeg tipper det siste bildet med den grønne stolen og blåe lampa er med i finalen eller galleriet på NIB-utfordringen! Mark my words:-) Kjempekult hjørne med farger, lys og utsikt!

    Påskehilsen fra Maratonjenta!

    SvarSlett
  15. Følger deg veldig i det du skriver..mange overstyla hus.
    Men farger, det er jo veldig deg, da! Kule bilder!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  16. He he - helt herlig! Jeg tenker som deg, det enkle er ofte det beste ;) Denne gangen redigerte jeg på et innlegg jeg allerede hadde publisert på bloggen - for å tilpasse teksten til NIB sin utfordring :) Hiver meg med på utfordringer som faller på plass av seg selv og som fenger meg.

    Synes det er helt herlig at du er så rett frem! Vi er nok mange som deler din oppfatning ;) Men det er fritt valg å delta eller ikke, og for all del, de som bruker mye tid på dette, er jeg helt sikker på gjør det fordi de trives og har det gøy med det :)

    God påske til deg - og lykke til i utfordringen :)

    //Beate

    SvarSlett
  17. du får meg til å like grønt & gult du! nydelig, enkelt & kult . elsker det1

    kisses sigrid
    http://momhousefashionohmy.blogspot.com/

    SvarSlett
  18. fantastisk innlegg :) liker deg/ bloggen din enda mer etter dette. Endelig noen som har nok bein i nesa til å tørre og sette ord på tingenes tilstand :)

    Kjempe flott bidrag i fra deg :)

    fargesterkt og flott !

    henriette

    SvarSlett
  19. Hei!
    Denne utfordringen er jo perfekt for deg!
    Det er nok noen som gjør mer ut av utfordringen enn andre, men det trengs jo ikke, det viktigste, synes jeg er å vise personlighet. Og det å finne masse inspirasjon som du sier. Jeg får se om jeg blir med selv, klarer som regel ikke å la være ;)
    Jeg liker også det nederste bildet veldig godt, du har en unik stil :)

    SvarSlett
  20. Så flott innlegg!
    Jeg har ganske avslappet forhold til bloggingen, det skal være lystbetont! Flott at ikke alt er helt perfekt og striglet alltid.
    Men du har det veldig fint og fargerikt, blir glad av å se på :)

    Klem kristine

    SvarSlett
  21. Enig me DU!! Enig me ALT!! heheh- lenge leve tilfeldighetan :-))

    SvarSlett
  22. Nydelige farger og bilder!! :) :)

    SvarSlett
  23. mm! du hører hjemme i den utfordringa, ja! :)
    skjønn sofakrok du har

    riktig god påske til deg
    klem fra Åpent^hus

    SvarSlett
  24. Helt enig. Liker det når ikke alt er perfekt! :0) fint, men ikke perfekt.

    SvarSlett
  25. Men det var bra du ble med. Da fant jeg deg. :0)

    SvarSlett
  26. Synes disse bildene var veldig fine. Bra du ble med!

    Ønsker deg en fin kveld
    Klem Tonje

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails