torsdag 6. mai 2010

Også det som er inni platecoveret kan brukes til noe...

Jeg leste på en blogg...husker ikke helt hvor, men tror det var hos Skattejeger'n, hvordan man skulle lage skåler og klokker av LP-plater. Det kule Coveret jeg fant på Fretex i går var kult nok i seg selv, men da er det jo enda bedre at det inni også kan brukes.


Her er altså fremgangsmåten på skålene:

Du trenger:

En skål og en LP plate...og en komfyr eller varmepistol.

1.Varm ovnen til 100 grader.

2. Legg skåla på bakebrettet og legg så Lp'en oppå skåla igjen. Sett inn i ovnen i ca 5 min. (På andre forsøk la jeg bare plata rett på bakebrettet uten skål. Funker fint det også.)

3. Ta ut av ovnen og legg plata oppi skåla og form litt som du vil.

4. bøy til du er fornøyd, eller til det ikke går an å bøye mer...som i mitt tilfelle... ;)

5. Voilà!

5 kommentarer:

  1. Tjihi! Barndomsminner kommer seilende. Sånne skåler lagde jeg til mine foreldres store fortvilelse av noen av platene i samlingen deres da jeg var rundt 10-12 år. Men de er jo kule da.... :-)

    SvarSlett
  2. Så kult!! God helg til klepp;)

    SvarSlett
  3. Så kult, det må kanskje prøves ut :-)

    SvarSlett
  4. Så utruligt kult!!
    Bare så dumt at eg ikkje har LP-plate! Kankje eg åg må ta meg ein tur på Fretex snart :)

    Hilsen Unn Iren

    SvarSlett
  5. Waooow!! Det var kanonkult! Takk for tips, skal ABSOLUTT testes! =D

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails